MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Ścieżka rowerowo-spacerowa powstanie wzdłuż Wisłoka w Krośnie. Będzie też miejsce do plażowania nad rzeką

Ewa Gorczyca
Ewa Gorczyca
Kładka na ul. Fredry połączy lewobrzeżny i prawobrzeżny odcinki ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż Wisłoka.
Kładka na ul. Fredry połączy lewobrzeżny i prawobrzeżny odcinki ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż Wisłoka. Ewa Gorczyca
Ścieżka to długo wyczekiwana przez krośnian inwestycja, bo w mieście brakuje typowo rekreacyjnych tras rowerowych. Szanse na jej realizację stworzył projekt finansowany z funduszy norweskich.

Alejka rowerowo-spacerowa wzdłuż Wisłoka to najważniejsze przedsięwzięcie inwestycyjne z 32 ujętych w ramach całego projektu "Kreujemy+Rozwijamy+Ożywiamy+Stymulujemy+Nakreślamy+Odmieniamy=Krosno".

- Jego wartość to ponad 8 milionów złotych a wartość całego projektu to ok. 15 milionów złotych - mówi Tomasz Soliński, wiceprezydent Krosna.

Jak dodaje, od wielu lat mieszkańcy postulowali stworzenie takiej właśnie trasy wzdłuż Wisłoka, wyposażonej w odpowiednią infrastrukturę, umożliwiającą aktywne spędzanie wolnego czasu, także przez miłośników rowerów.

- Będzie ona niejako „spinać” obiekty i tereny rekreacyjne nad Wisłokiem i łączyć dzielnice miasta, od Białobrzegów po Krościenko Niżne - tłumaczy wiceprezydent Soliński.

Trwają ostatnie prace przy opracowywaniu dokumentacji projektowej, warunkującej uzyskanie pozwolenia na budowę. Potem miasto będzie mogło przystąpić do ogłoszenia postępowania przetargowego. Wiele kwestii trzeba uzgadniać z Wodami Polskimi, bo ścieżka biegnie wałami nad rzeką i przez tereny zalewowe.

Trasa rowerowo-spacerowa wzdłuż Wisłoka będzie miała 2,2 kilometra długości i 3,5 metra szerokości. Dwumetrowej szerokości ścieżka będzie przeznaczona dla dwukierunkowego ruchu rowerowego. Alejka dla pieszych będzie miała 1,5 metra szerokości.

- Nawierzchnię planujemy bitumiczną bądź betonową. Jednak są też krótkie fragmenty, gdzie ze względu na infrastrukturę podziemną, nie mamy zgody na trwałe utwardzenie, tam zastosujemy taką nawierzchnię, którą będzie można rozebrać w razie awarii - tłumaczy Grzegorz Półchłopek, naczelnik wydziału kultury i sportu w urzędzie miasta Krosna.

Ścieżka będzie miała nowoczesne oświetlenie, reagujące na ruch. Na całej długości zostanie zainstalowany monitoring. Do tego mała architektura: ławeczki, kosze, stojaki rowerowe, tablice informacyjne. Atrakcją będzie miejsce do plażowania, urządzone w rejonie kładki przy ul. Fredry.

- Ścieżkę chcemy wybudować w dwóch odcinkach. Pierwszy, po lewej stronie rzeki, będzie się zaczynał w rejonie lodowiska przy ul. Bursaki i doprowadzi do ul. Legionów, w rejonie CDS. Drugi, po prawej stronie rzeki, zacznie się od kładki na ul. Fredry i będzie się kończył przy ul. Cichej. Trasa jest tak zaprojektowana, by w żadnym miejscu nie krzyżować się z ruchem drogowym. Zostanie poprowadzona pod mostami na ul. Okrzei i ul. Niepodległości. Konstrukcja będzie odporna na ewentualne zalewanie w trakcie powodzi - tłumaczy Grzegorz Półchłopek.

Miasto zakłada, że ścieżka rowerowo-spacerowa zostanie oddana do użytku za dwa lata. Dofinansowanie inwestycji wyniesie 6,5 mln zł. Wkład własny miasta to 1,8 mln zł.

od 7 lat
Wideo

Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krosno.naszemiasto.pl Nasze Miasto