MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kiedy pojedziemy autostradą A4 z Rzeszowa do Jarosławia

Oprac. si
Kiedy pojedziemy autostradą A4 z Rzeszowa do JarosławiaFragment A4 pod Rzeszowem.
Kiedy pojedziemy autostradą A4 z Rzeszowa do JarosławiaFragment A4 pod Rzeszowem. Fot. Archiwum
Znowu były pewne kłopoty na odcinku autostrady A4 z Rzeszowa do Jarosławia. Chodziło o płatności dla podwykonawców, sprawa została wyjaśniona. Co jednak z terminem oddania tego odcinka A4 do użytku?

Oficjalnie szosa ma być przejezdna w grudniu 2014 roku. Czy tak się stanie?
Do zakończenia tej inwestycji ciągle jest daleko. Zgodnie z danymi GDDKiA dotąd udało się zrealizować około 70 procent całości zadania. Natomiast wykonawca, czyli konsorcjum, na czele którego stoi Polimex-Mostostal S.A. ocenia, że inwestycja jest zaawansowana na dziś w 60 proc.

Najdłuższy odcinek
Bez wątpienia jest to najdłuższy i najtrudniejszy do wykonania fragment A4 na Podkarpaciu. Jego długość wynosi aż 41 kilometrów. Odcinek ten od samego początku budził też największy niepokój.
Umowa na wykonanie tego odcinka została podpisana jako ostatnia spośród wszystkich 8 odcinków. Zawarto ją dopiero we wrześniu 2010 roku.
Od razu były tez poważne wątpliwości, czy wykonawcy uda się zrealizować inwestycję w pierwotnie zakładanym terminie, czyli na EURO 2012. Zgłaszał je też sam wykonawca.
Potem wystąpiły inne utrudnienia. A to grunt okazał się zbyt grząski, protestowali ekolodzy i trzeba było poczekać aż wylegną się chronione płazy. Swoje dołożyła niesprzyjająca aura i długotrwała opady sprzed dwóch lat.

Grudzień przyszłego roku terminem realnym?
Mimo wszystko, GDDKiA ocenia, ze w sytuacji, gdy wykonawca będzie pracował systematycznie, wówczas termin oddania inwestycji do użytku, a jest nim grudzień przyszłego roku, okaże się całkiem realny.
Były jednak w zeszłym tygodniu perturbacje z płatnościami dla podwykonawców. Zostały jednak już uregulowane.
Prace na poszczególnych fragmentach tego odcinka A4 są mocno zróżnicowane. Obecnie najbardziej intensywnie prowadzone są na węźle Wierzbna.

Dokończony zostanie fragment autostrady A4 Tarnów - Dębica
Poprzedni wykonawca odcinka Tarnów (węzeł Krzyż) – Dębica (węzeł Dębica Pustynia) ogłosił upadłość. W kolejnym przetargu najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm: Heilit Woerner Sp. z o.o. i Budimex S.A. Wartość inwestycji to ponad 981 mln zł brutto.
W pierwszej kolejności będzie wybudowany węzeł Dębica Pustynia i ma na to 6 miesięcy od daty rozpoczęcia robót. Drogowcy chcą bowiem, by jak najszybciej udostępniono kierowcom sąsiedni odcinek od węzła Dębica Pustynia do węzła Rzeszów Zachód.
Kontrakt obejmuje dokończenie budowy autostrady A4 na odcinku węzeł Krzyż - węzeł Dębica Pustynia wraz z drogami dojazdowymi, a także odbudowę dróg lokalnych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24